Workshop Immersive Tech in Serious Gaming voor Educatie en Gedragsverandering

02-12-2024 170 keer bekeken 0 reacties

Begin

05-12-2024 om 14:30

Einde

05-12-2024 om 18:00

Maximaal aantal aanmeldingen bereikt, je kunt je niet meer aanmelden.

Locatie

Schouwburgplein 50, Rotterdam

Op 5 december organiseert de Dutch Games Association samen met VRDays tijdens Immersive Tech Week (ITW).

Een speciaal event voor MKB'ers gericht op het gebruik van serious gaming met immersieve technologieën (virtual, augmented en mixed reality) om gedragsverandering te bevorderen in sectoren zoals onderwijs, gezondheidszorg, training en consultancy.

Serious games hebben een ander doel dan puur entertainment. Ze worden ontworpen om specifieke vaardigheden, kennis en attitudes over te brengen door middel van leerstrategieën en spelelementen die leren aantrekkelijker maken. Deze games worden steeds meer ingezet voor het trainen van soft skills zoals communicatie, teamwork en leiderschap, maar ook voor het stimuleren van gedragsverandering bij patiënten of het verbeteren van procedures in de gezondheidszorg.

Tijdens dit evenement krijgen MKB'ers diepgaand inzicht in hoe serious games gebruikt kunnen worden om personeel te trainen, bijvoorbeeld door virtuele simulaties die gedragsverandering en veiligheid bevorderen. Onze gastsprekers van IJsfontein en Raccoon Games, experts op het gebied van applied games, zullen de kracht van serious gaming toelichten aan de hand van praktijkvoorbeelden uit verschillende sectoren.

Naast de presentaties krijgen deelnemers een rondleiding over de beursvloer van ITW, waar ze live demonstraties van serious games en immersieve technologieën kunnen ervaren. Het evenement wordt afgesloten met een netwerkborrel, waarbij vraag en aanbod bij elkaar komen, zodat MKB'ers direct in contact kunnen komen met aanbieders van deze innovatieve oplossingen.

Sprekers 

Joost Raessens, Universiteit Utrecht

Prof. dr. Joost Raessens holds the chair of Media Theory at Utrecht University. His research focuses on the understanding of how green media—in the broadest sense, including digital media (games, XR, AI), theater, film, television, audio, art and literature—contribute to advancing the UN Sustainable Development Goals. More specifically, his research centers on digital media and the ‘ludification of culture'; think of Games and VR for Change dealing with issues such as the climate crisis, forced migration, and space exploration. Within STRATEGIES, Raessens researches the impact of artificial intelligence (game AI) and extended reality (VR, AR, MR) on the climate crisis.

Rose Anne Dotinga - Senior Strategic Designer, IJsfontein

Jasper Müller - Co-Founder, Raccoon Games

If there's one thing Jasper is, it's innovative. He continuously challenges himself by trying out new things. Serious Games are the perfect way to let others experience the excitement of trying out something new. With a background as a Data Scientist at Eneco Innovation & Ventures and an MSc in Aerospace Engineering, Jasper has a knack for all things new, fresh, and effective.

This passion elevates our serious games to the next level. He's always looking for new and effective ways to make an impact. In doing so, he doesn't lose sight of one of the most important aspects of serious games: having fun! When he's not revolutionizing gaming, you'll find him outdoors; either cycling or running - always off the beaten path - soaking in the beauty of nature.

Programma donderdag 5 december 2024 (onder voorbehoud)

14:30 - Ontvangst en welkom – Joost Raessens

14:45 - Sessie: "De Kracht van Serious Games voor Educatie en Gedragsverandering" – Rose Anne Dotinga, IJsfontein

15:30 - Sessie: “Grow Your Audience by Being Inclusive: Design for Low Literacy” - Jasper Müller, Raccoon Games

Join Jasper Müller for an inspiring session where he explores the transformative potential of immersive serious games in tackling low literacy. Drawing from his experience, Jasper demonstrates how gaming can be a powerful tool to raise awareness for people that have limited reading and writing skills.
What’s more: in this session, you’ll learn practical strategies for designing (digital) products that are accessible to audiences with low literacy, helping you expand your reach and impact. Through engaging interactions and demonstrations, Jasper not only sheds light on the challenges of low literacy but also inspires participants to contribute to solutions for this global issue.

16:15 - Rondleiding over de beursvloer van ITW met demonstraties van AR/VR-toepassingen

17:00 - Netwerkborrel: Afnemers en aanbieders van immersieve training oplossingen

18:00 - Afsluiting

Registratie
Deelname aan deze sessie is gratis na bevestiging van uw registratie. Na bevestiging ontvangt u een dagticket voor Immersive Tech Week.
Let op! Registratie is geen automatische bevestiging van deelname, DGA zal terugkoppelen naar de deelnemers of hun deelname bevestigd is. Registreer je hier: https://forms.gle/nUq5iLFk7cfArC5J8

Powered by CLICKNL

Anti spam controle

We gebruiken CAPTCHA als controlemiddel om spam tegen te houden. Vink de checkbox aan om door te gaan. Mogelijk wordt er gevraagd om bepaalde afbeeldingen te selecteren.
 
Een momentje...
Cookie-instellingen